A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Рекомендації для батьків щодо організації дистанційного навчання

Дата: 02.11.2020 22:16
Кількість переглядів: 267

10 правил дистанційного навчання

1. Насамперед, спокій. Як би банально не звучала фраза "у спокійних батьків – спокійні діти", але це правда і це працює. Всі ми розуміємо, що дистанційне навчання неможливе, хоча б перший час, без участі батьків. Так чи інакше ви будете залучатися до процесу, і це нервує. Але заспокойтеся і постарайтеся передати спокійний емоційний фон дитині, це знизить її тривожність. Адже вона теж хвилюється!

 

2. Підготуйте для дитини робоче місце. Окрема кімната або робочий куточок, не настільки важливо. Головне, щоб навколо був порядок, – це налаштовує на робочий лад. Подбайте про технічну сторону питання, щоб комп'ютер (планшет, телефон) був в робочому стані, а інтернет не підвів у відповідальний момент. На випадок збою інтернету через wi-fi, виберіть тариф на телефоні з безлімітним інтернетом, щоб при необхідності створити точку доступу і не випасти з процесу.

 

3. Зареєструйтеся та ознайомтесь з освітньою платформою, на якій вам потрібно проходити навчання, заздалегідь разом з дитиною. Це виключить ефект несподіванки. До речі, на деяких платформах відразу після реєстрації можна дивитися лекції і виконувати тестові завдання.

 

4. Сплануйте день, складіть для дитини розклад занять. Намагайтеся дотримуватися приблизно такого ж розпорядку дня, як і під час відвідування дитячого садка або школи. Не забудьте про перерви: 5–10 хвилин між заняттями і 30 хвилин через кожні 2–4 години занять.

 

5. Робоча обстановка. Проконтролюйте, щоб під час занять дитину нічого не відволікало. Вимкніть повідомлення в месенджерах і виведіть тварини з кімнати. Рідко хто з дітей втримається від спокуси погратися з домашнім улюбленцем.

 

6. Підберіть одяг для занять, не можна дозволяти дитині займатися в піжамі або домашньому одязі, це не створить робочу атмосферу.

 

7. Саме час згадати про режим дня. Повноцінний сон дуже важливий для зростаючого організму! Мозок під час сну продовжує обробляти інформацію, отриману під час неспання. Також сон допомагає впоратися зі стресом, не забувайте про це. Розбудіть дитину як мінімум за годину до початку занять. Вона повинна встигнути вмитися і поснідати, а також підготуватися до заняття або уроку.

 

8. Записуйте успіхи дитини! Це допомагає мотивувати. Можна кожне невелике досягнення записувати на кольорові листочки і приколювати до коркової дошки. Наочно видно, як дитина попрацювала. Старшокласникам можна робити таке: писати всі завдання, які треба здати, на кольорові листочки і, в міру виконання, знімати їх з дошки.

 

9. Фізичне навантаження і гігієна. Протягом дня у дитини обов'язково має бути присутнє фізичне навантаження. Робіть зарядку, гімнастику. Не забувайте регулярно провітрювати приміщення. Очі також повинні відпочивати від яскравого монітора комп'ютера. Корисно виконувати гімнастику для очей, в інтернеті багато варіантів.

 

10. Зворотній зв'язок. Будьте на зв'язку з педагогом або фахівцем, ставте питання, якщо вам щось незрозуміло. І не переживайте, для педагогів це теж новий досвід. Вони хвилюються не менш за вас.

 

Як допомогти гіперактивним і повільним дітям з навчанням на дому?

Всі діти різні: звичайно, не кожну дитину легко посадити за стіл і включити в заняття. Одні гіперактивні і не можуть всидіти на місці, інші, навпаки, повільні. Але, дотримуючись деяких правил, ви цілком впораєтеся з навчанням будь-якої дитини.

 

Правила роботи з повільною дитиною

Вранці, при підготовці до заняття, важливо розраховувати час так, щоб дати дитині можливість встати, вмитися і поснідати спокійно, в її власному темпі. Для цього, можливо, доведеться раніше лягати спати і раніше вставати.

Для повільної дитини дуже важливі звичні умови роботи. Якщо у неї є власний письмовий стіл, якщо вона приступає до домашніх завдань завжди в один і той же час, то її психіці простіше швидше включитися в роботу. Повільній дитині важко переключатися з одного виду роботи на інший. Не потрібно спантеличувати її несподіваними питаннями, поки вона зайнята попереднім завданням.

Намагайтеся уникати ситуацій, коли від дитини потрібно отримати швидку усну відповідь на несподіване запитання. Необхідно дати час на обдумування і підготовку.

Не працювати на «швидкість». У повільних дітей часто погано розвинена координація рухів, тому корисно використовувати спеціальні вправи для розвитку моторики. В процесі виконання цих вправ можна одночасно тренувати темп і швидкість рухів.

При виконанні домашніх завдань з повільними дітьми не рекомендується робити перерви під час занять по одному з предметів, оскільки заново включитися в роботу дитині буде складно. Краща схема така: позаймались математикою – відпочили, почали займатися письмом.

Щоб дитина встигала вловити думку і дії фахівця, рекомендується йти на крок попереду, щоб вже напередодні дитина знала, що буде робити на занятті. Припустимо, якщо на найближчому занятті дитина буде вивчати види тварин, можна подивитися науково-популярний фільм про тварин, щоб дитина вже частково включилася в контекст теми.

Повільні діти часто тривожні і, як наслідок, не впевнені в собі. Працюйте тільки на "позитивному підкріпленні": при невдачах підбадьорте, підтримайте, а будь-який, навіть найменший успіх підкресліть. Це буде найкращим стимулом для дитини.

 

Правила роботи з гіперактивною дитиною

Обов'язково дотримуйтеся режиму дня! Вставати, обідати, робити уроки, відпочивати в один і той же час, навіть у вихідні дні. Це особливо важливо для таких діток. У дитини з синдромом дефіциту уваги низький рівень нейродинаміки, тому вона швидко втомлюється і вимикається з процесу.

По можливості дотримуватися єдиної системи вимог.

Гіперактивні діти дуже чутливі до похвали. Їх потрібно намагатися частіше підтримувати, хвалити. В даному випадку немає небезпеки перехвалити.

При розмові намагайтеся дивитися дитині в очі, можна тримати дитину за руки.

Інструкції даємо короткі, покрокові. При виконанні домашньої роботи краще ділити вправу на кілька коротких блоків / частин. Дитині буде легше, якщо при виконанні домашньої роботи перед нею буде план дій: 1. сісти; 2. дістати підручник і зошит; 3. подивитися завдання і т. д.

Нові вимоги вводьте заздалегідь, поступово, щоб дитина встигла звикнути. Можна вивісити їх на видному місці і періодично до них повертатися. Вимог не повинно бути багато, але вони повинні бути чіткими, зрозумілими. Про якісь важливі події або плани гіперактивній дитині теж краще говорити заздалегідь, тоді не буде настільки бурхливої реакції.

Атмосфера в сім'ї повинна бути по можливості комфортною, спокійною. Це допоможе врівноважити емоційний стан дитини.

Для занять вдома, скористайтесь такими ресурсами:

Вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
Розвиваючі, навчальні ігри для маленьких та багато цікавого для батьків.
Навчальні програми для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора