A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Кабінет вчителя-дефектолога

Кабінетвчителя-дефектолога

Учитель-дефектолог (корекційний педагог) – фахівець, який працює з дітьми з інтелектуальними порушеннями (розумовими вадами).

 

Дефектолог виконує такі функції:
- проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
- розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення);
- розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
- веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини;
- найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.

 

Вчитель-дефектолог (корекційний педагог) планує і здійснює освітню, виховну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають порушення у розумовому розвитку; забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації. Корекційний педагог вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини, обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного, корекційно-реабілітаційного процесу.

 

Основні напрями корекційної роботи вчителя-дефектолога:
- встановлення емоційного контакту;
- сенсорний розвиток;
- формування уявлень про оточуючий світ;
- розвиток мовлення, комунікативних навичок;
- формування навичок орієнтування у просторі;
- формування елементарних математичних уявлень (логіко-математичний розвиток – для дітей шкільного віку);
- корекція пізнавальної діяльності.

Батькам потрібно пам'ятати, що більшу частину часу дитина проводить не в дитячому садку, школі, а в родині. Тому лише заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і цілеспрямованій роботі спеціалістів разом з батьками.

 

Обладнання кабінету вчителя-дефектолога

 

Дидактичні ігри – формують у дитини потребу в знаннях, зацікавленості до того, що може стати їх новим джерелом, удосконалюють пізнавальні уміння і навички. Дидактичні ігри, ігрові заняття і прийоми підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять у неї елемент цікавості.

 

 

 

Книги, розмальовки та творчі завдання для діток. Розвивають дрібну моторику, уяву, мислення, увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Куточок Монтессорі. Методика Монтессорі розвиває у дітях посидючість, увагу, дрібну моторику, логічне мислення, а головне – цікавість до всього нового.

 

 

 

 

 

Пазли, вкладиші, шнурівки. Розвивають дрібну моторику, сенсорні навички, вміння розрізняти кольори.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиваючі іграшки для творчості та розвитку логічного мислення, зв'язного мовлення, дрібної моторики.

 

 

 

 

 

 

Природні матеріали. Можна використовувати під час занять для ігор, розвитку дрібної моторики, виготовлення аплікацій.

 

 

 

 

 

 

 

 

Аплікації. Творчість діток. Вироби діток, які відвідують заняття дефектолога в ІРЦ.

 

 

 

 

 

 

 

Куточок зустрічей. Створюємо позитивні емоції та гарний настрій на початку заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора