Методичні рекомендації батькам дітей з тяжким порушенням мовлення
Для того, щоб логопедичні заняття в домашніх умовах у період карантину проходили ефективно, батькам слід дотримуватися певних правил:
1. тривалість одного заняття може становити від 10 хвилин і не повинне тривати більше 20 хвилин;
2. артикуляційні вправи потрібно виконувати перед дзеркалом, щоб дитина могла себе контролювати;
3. допомагайте дитині у виконанні завдання тільки в тому випадку, якщо вона цього потребує, не намагайтеся виконувати завдання за дитину;
4. розмовляйте з дитиною чітко, повернувшись до неї обличчям;
5. під час спілкування з дитиною закріплюйте набуті в процесі логопедичної роботи вміння і навички;
6. виховуйте у дитини самоконтроль, привчайте її використовувати набуті мовленнєві навички, стежити за своїм мовленням і самостійно виправляти допущені помилки;
7. відведіть спеціальне місце для занять, де дитину нічого не буде відволікати, де їй буде зручно, переконайтеся, що дитині вистачає світла;
8. не змушуйте дитину займатися, якщо вона погано себе почуває, для мовленнєвих вправ і завдань у дитини обов’язково повинен «дихати» ніс;
9. завдання, підібрані логопедом, виконуйте послідовно і систематично; наберіться терпіння і не кидайте розпочату справу, навіть якщо результат не буде видно відразу;
10. не вживайте слова «неправильно», «не так», «погано», підтримуйте дитину, хваліть навіть за незначні успіхи.
У кожного заняття є своя структура, якщо у вас є можливість зверніться до вчителя-логопеда, з яким дитина знайома. Знайомий спеціаліст допоможе підібрати індивідуальні вправи та завдання.
Розглянемо загальноприйняту структуру логопедичного заняття:
пальчикова гімнастика (https://bitly.su/3FT3yaU7);
дихальна гімнастика (https://bitly.su/cLO9Yp);
артикуляційна гімнастика (https://ladonky.rv.ua/artykulyatsijna-gimnastyka-dlya-malyukiv/);
уточнення артикуляції (https://bitly.su/ILD38Vc4, https://bitly.su/kjaaI8MG );
постановка звуку (https://studfile.net/preview/8133583/page:6/ ).
Для досягнення результату необхідно займатися з дитиною регулярно та систематично, в один і той самий час. Заняття повинні бути цікавими, не примусовими, в легкій ігровій формі. Тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків своїй дитині ефективність логопедичного впливу буде повною та успішною.
Фото ілюстративне