A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Коли і чому потрібно звернутись до дефектолога? Що викликає в нашій уяві це слово і чи всі батьки до кінця розуміють його значення?

Дата: 19.01.2021 15:15
Кількість переглядів: 324

Коли і чому потрібно звернутись до дефектолога? Що викликає в нашій уяві це слово і чи всі батьки до кінця розуміють його значення? Відповіді на ці запитання можна побачити у даному відео.

Вчитель-дефектолог - це фахівець, що займається розвитком , навчанням і вихованням особливої категорії дітей, що називаються сьогодні дітьми з особливими освітніми потребами.

 

В даній рубриці ви зможете знайти відповіді на найбільш поширені запитання, які задають батьки, звертаючись до вчителя-дефектолога.

1. Чим займається вчитель-дефектолог з дитиною дошкільного віку? Які сфери розвиває?

Про це можна дізнатись з відеоролика, поданого вище.

2. З якого віку можна приводити дитину до ІРЦ?

Згідно Положення про роботу ІРЦ ми приймаємо діток з 2 років.

3. Які зміни проходять в дитині у віці 2-3 років і в яких випадках потрібно звернутись за консультацією до спеціалістів?

У віці від 2 до 3 років з дитиною відбуваються стрімкі зміни, які стосуються декількох сфер. Одна з найважливіших - емоційний розвиток. Малюк починає випробовувати нові для себе емоції, а також дізнається про почуття інших людей. Ці відкриття не завжди приємні: багатьом знайомий термін «кошмарні дворічки», яким прийнято позначати імпульсивну і примхливу поведінку більшості дітей в цьому віці. Тим часом, напади гніву для них нормальні, тому що діти часто ще не знають, як інакше висловити сильні емоції, які починають відчувати, - такі як розчарування, гнів, провина і сором. Малюк починає усвідомлювати, як його поведінка впливає на батьків, і навпаки, як впливають на нього дії мами або тата. Діти в цьому віці все менше хвилюються в момент розлуки з мамою і вже не так сильно страждають, коли її немає поруч.

Розвиток мовлення. Приблизно до двох років дитина починає будувати речення з 2-3 слів, використовуючи займенники «я», «ти», «моє». З кожним місяцем вона освоює все більше слів і користується ними в мові. Відповідно, мова дитини стає все більш зрозумілою. До трьох років мовні можливості розширюються: дитина починає конструювати речення з 3-5 слів або навіть більше. Дитина вчиться розповідати про те, що з нею сталося протягом дня. За допомогою батьківських підказок вона може впорядкувати події таким чином, щоб скласти з них просту історію, наприклад: «Я ходив в магазин» - «А що ти там робив?» - «Купляв молоко».

Мислення. На розвиток когнітивних навичок впливає буквально все, що дитина встигла до цього часу вивчити, тому чим більш різноманітним буде її досвід, тим краще. Вона освоює такі поняття, як час або протилежність: наприклад, великий - маленький, день - ніч. Дитина починає вказувати на частини тіла в залежності від їх функції, вчиться сортувати об'єкти і знаходити однакові за формою і кольором. Дитина вчиться запам'ятовувати, як виглядають предмети: наприклад, яблука червоні і круглі. ЇЇ метод вирішення завдань - метод проб і помилок.

Ігри та навчання. Ігри особливо важливі в ранньому віці, тому що для маленьких дітей це основний спосіб навчання. Дітям 2-3 років подобається грати з іншими людьми в переодягання та рольові ігри, влаштовувати «чаювання», малювати пальцями або пензликом, влаштовувати жартівливу боротьбу. У грі вони поступово вчаться чекати своєї черги. У цьому віці вони отримують задоволення, коли дорослі розповідають їм історії, читають або співають.

Побутові навички. Приблизно в цей же час дитина починає наслідувати батьків в повсякденних справах і опановує навички самообслуговування. Наприклад, вчиться мити руки і вмиватися, самостійно їсти й одягатися - хоча поки у неї краще виходить знімати одяг, ніж одягати. Звичайно, вона ще вчиться, і батькам доводиться допомагати їй багато в чому.

4. З моєю дитиною щось не так?

З 2 до 3 років Якщо до 2 років дитина не навчилась вимовляти хоча б 15 слів, це явна ознака затримки розвитку мовлення. Причини можуть бути різними: недоношеність, гіпоксія або родова травма. У нормі до цього віку діти знають приблизно 150 слів, тому якщо її словниковий запас ледь налічує 15 слів - це привід відвідати лікаря та звернутись ІРЦ. До речі, інша можлива причина - брак спілкування. З малюком потрібно активно спілкуватися з перших днів життя, а якщо таке спілкування відсутнє, мовним навичкам взятися просто нізвідки. Іноді дитина не використовує в мовленні словосполучення, а тільки окремі слова або не намагається повторювати за батьками. З одного боку, це може бути ознакою труднощів соціалізації: дитині просто не подобається взаємодіяти з людьми. Але можуть бути і медичні причини, з'ясувати які належить лікарю або логопеду. Малюк не виконує прості двоступеневі інструкцій ( «спочатку вимиємо руки, потім будемо обідати»). Тут мова йде не про випадки, коли дитина час від часу вирішує «проявити характер» і відмовляється підкорятися - це природно в віці 2-3 років. Однак систематичне ігнорування прохань оточуючих може бути наслідком порушення пам'яті, уваги або вольової поведінки. Також слід насторожитися, якщо дитина не задає питань ( «Що це?») про навколишній світ. Зверніть увагу на те, як проходить соціалізація дитини. Якщо відсутній інтерес до взаємодії з однолітками або, навпаки, дитина не грається самостійно, то є сенс звернутися до на консультацію до спеціалістів інклюзивно-ресурсного центру...


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора