A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

26 жовтня 2022 року, в приміщенні ІРЦ проведено семінар-практикум  для  вчителів-логопедів

Дата: 26.10.2022 14:31
Кількість переглядів: 66

26 жовтня 2022 року, в приміщенні комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області проведено семінар-практикум  для  вчителів-логопедів закладів загальної середньої освіти Турійської  громади «Крок за кроком: традиційні підходи подолання заїкання у дітей».

Що таке заїкання, про види та класифікацію,особливості роботи із заїканням розповіла  фахівець (консультант) (вчитель-дефектолог) Поліщук С.С.

Батьки та особи, що їх заміняють повинні намагатися більше розмовляти з дитиною, незалежно від того, яку функцію ви здійснюєте на даний час: годуєте ви її, одягаєте, укладаєте спати або граєте з нею. Повторюйте з малюком звуки, які у нього з’явилися самостійно. Називайте предмети, дії під час гри, посвячуйте його в світ іграшок, що звучать, читайте казки, вірші, короткі оповідання. Спостереження стверджують, що, якщо батьки і вихователі приділяють достатньо часу спілкуванню з дитиною, мова її розвивається відповідно до мовленнєвих норм. І, навпаки, відсутність уваги до дитини стримує своєчасний розвиток мови. Дитині потрібен позитивний приклад для наслідування, який повинен бути бездоганним, як щодо вимови звуків так і вживання слів. 

Керівник (директор) ІРЦ Каліщук Т.Ф. ознайомила присутніх з  організацією логопедичної роботи з дітьми, які мають заїкування.  Учасники семінару отримали  матеріали  для проведення щоденних  занять з такими дітьми.

Заїкування відноситься до складних видів порушення мови і заважає розвитку дитини шкільного і дошкільного віку, затрудняє її соціальну адаптацію, викликає комплекс неповноцінності. Такі діти, без сумніву, потребують логопедичної допомоги.

Зв’язок логопедичних занять з розвитком мови, іграми, повсякденними звичними діями дітей, тісна співпраця з батьками та вчителями, врахування індивідуальних особливостей, дотримання принципу поступового ускладнення мовного матеріалу обов’язково дають свої результати у подоланні заїкування. Важлива також корекція інтонаційної сторони мови заїкуватих (ритм, темп, мелодика, паузація).

Фахівець (консультант) (практичний психолог) Черняк Ю.М. ознайомила присутніх з сенсорною інтеграцією в роботі вчителя-логопеда. Сенсорна інтеграція-це підсвідомий неврологічний процес, який відбувається з усіма нами. Він полягає у сприйнятті та переробці інформації, яка поступає через органи чуття(слух, зір, смак, дотик, вестибулярний апарат) та формуванні відповідних реакцій на неї. Якщо з якихось причин інтеграція слабка і мозок не може отримати достатню кількість знань і дати адекватну відповідь, це може призвести до проблем з мовленнєвим і загальним розвитком. Діти, у яких спостерігаються такі проблеми, потребують обов язкового  втручання фахівців а також спеціальних вправ для розвитку сенсорної інтеграції, з якими ознайомилися логопеди на семінарі та подивилися  відео фрагменти занять.

Усі присутні могли поділитися один з одним своїми проблемами та отримати взаєморозуміння. Зустріч закінчилася в теплій атмосфері за чашкою ароматної кави. Учасники семінару ставили  запитання,  які їх цікавили, ділилися  своїми враженнями від зустрічі.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора