A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

01 березня 2023 року на базі комунальної установи «ІРЦ» Турійської селищної ради відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для асистентів вчителів

Дата: 02.03.2023 14:21
Кількість переглядів: 225

  01 березня 2023 року на базі комунальної установи «Інклюзивно- ресурсний центр» Турійської селищної ради відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для асистентів вчителів «Аналіз потреб в адаптації, модифікації навчальних програм та допоміжних засобах для навчання дітей з особливими освітніми потребами».

  Одне із ключових завдань розбудови якісної школи- створення інклюзивного освітнього простору. Як же забезпечити ефективну реалізацію індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами? Адже індивідуальна програма розвитку- обов’ язковий і дуже важливий освітній документ для дитини з ООП. Це по суті дороговказ для педагогів, керівництва школи та батьків дитини, що забезпечує індивідуалізацію навчання та за потреби модифікацію змісту навчальних предметів. Керівник (директор) ІРЦ Каліщук Тетяна Феодосіївна виступила на семінарі-практикумі з питанням «Використання висновку ІРЦ для складання ІПР». Вона також наголосила на тому, що у 2022 році вступили в силу зміни до Положення про ІРЦ, згідно з якими комплексна оцінка може проводитися безпосередньо у закладі освіти, а представник ІРЦ обов’ язково бере участь у роботі команди супроводу, а отже долучений до розробки ІПР, тобто минулий рік був викличний тим, що зобов’язав фахівців ІРЦ про безпосередню участь і більшу відповідальність щодо розроблення ІПР. Тому у Волинському ресурсному центрі була створена робоча група директорів, фахівців ІРЦ щодо створення ІПР.  Фахівець (консультант) Калішук Олена Леонідівна ознайомила присутніх з рівнями підтримки та освітніми труднощами, їх визначенням та реалізацією у закладі освіти. Про визначення потреб у допоміжних засобах та розумному пристосуванні розповіла фахівець (консультант) Касьян Вікторія Петрівна. Адже розумне пристосування-це запровадження «якщо це потрібно в конкретному випадку необхідних модифікацій і адаптацій освітнього середовища з метою забезпечення реалізації особам з ООП конституційного права на освіту нарівні з іншими особами». Про алгоритми для адаптації та модифікації програм навчальних предметів поділилася досвідом роботи фахівець (консультант) Поліщук Світлана Степанівна. Основа модифікацій-це спрощення, виключення і ущільнення. Якщо за результатами навчального року очевидно, що у дитини виникають певні труднощі, наприклад, з математики, керівник закладу має попіклуватися про створення модифікованої програми із цього предмету на наступний навчальний рік. Про алгоритм спостереження за дитиною команди психолого- педагогічного супроводу в закладі освіти розповіла фахівець (консультант) Черняк Юлія Миколаївна. Лікар-невролог Турійської лікарні Бояр Богдан Олексійович розповів про надання першої домедичної допомоги дітям з ООП при епілептичних нападах.

  Щиро дякуємо усім педагогам, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та адміністраціям шкіл за організацію інклюзивного навчання дітей з ООП та їх непросту, щоденну працю, увагу й турботу про дітей, уболівання за їх світле майбутнє та соціалізацію.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора