A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

На корекційно-розвиткових заняттях фахівець (консультант) Поліщук С.С. використовує методику Монтессорі

Дата: 22.02.2023 13:54
Кількість переглядів: 127

Існує професія, яка об'єднує медицину, педагогіку та психологію. Це дефектологія. Фахівець у галузі
дефектології повинен стати кращим другом і порадником для особливих діток та їх батьків. Сучасний фахівець не
тільки безпосередньо працює з дітьми, а й вивчає особливості та закономірності тих чи інших відхилень.
Завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами  розвинути сенсорний розвиток.
Проводячи корекційну роботу по сенсорному розвитку дітей раннього віку, основною метою ставлю:
-формувати здатність повноцінно сприймати предмети довкола
-навчати виділяти ознаки предметів — колір, форму, величину
-накопичувати уявлення про співвідношення двох предметів за величиною, формою, кольором
-розвивати вміння орієнтуватися у просторі щодо певного предмета
-збагачувати словник
-виховувати самостійність.
У своїй роботі я використовую методику Монтессорі. Її ключовим принципом є фраза: «Допоможи мені
це зробити самому». Марія вважала, що кожна дитина від народження прагне до знань. Тож батькам і педагогам
потрібно лише створити для неї розвивальне середовище, навчити її користуватися предметами і дозволити самій
вибирати з чим, як і скільки грати.
Значну увагу в своїй системі навчання М.Монтессорі приділяла сенсорному (чуттєвому) розвитку дошкільника.
Адже він стає фундаментом для розумового розвитку: пам’яті, мислення, уяви дитини.
Для того, щоб ви могли самостійно збагачувати сенсорний досвід дітей, я виконую ряд сенсорних ігор.
1. Сортування предметів
Починаю завжди з найпростіших сортувань, поступово ускладнюючи їх. Для початку розділити квасолю
на червону і білу , сортування ґудзиків, далі складніші сортування, що включають більше предметів, розподіл
за кількома ознаками (сортування колекції машинок за розмірами та кольорами, геометричних фігур, вирізаних
з картону різного кольору, тощо).

   

2. «Барвисті фантазії»
У декілька склянок наливаю просту воду і показую дитині, як вона забарвлюється в різні кольори, якщо в неї
опускати пензлик з різними фарбами. Спочатку фарбую воду у склянках в основні кольори: синій, червоний,
жовтий.

 

3. «Галерея текстур»
Для розвитку тактильних відчуттів чудово підійдуть щось м’яке, жорстке, колюче, гладеньке, рельєфне, металеве
і дерев’яне, одяг, меблі та іграшки і т.д.. Дитина просто торкається різних текстур, знайомлячись з ними.

4. «Послухай, як звучить!»
Звернутаю увагу малюка на те чи інше звучання предмета — як шарудить листя, барабанить дощ по склу, гавкає
собака, тощо. Або пропоную дитині пограти з сухою квасолею, крупами під час пересипання яких утворюється
приємний звук.

  

5. Візерунки на білому тлі
Якщо насипати на звичайну тацю манку, можна отримати чудове поле для малювання пальчиком або
паличкою. Показую як створюються візерунки і з’являються різні лінії — горизонтальні і вертикальні, прямі
і хвилясті.

  

6) «Чарівний мішечок»
Це одна з улюблених дитячих ігор. Дитина суне руку на дотик спробує вгадати, що там. Потім поміняйтеся з нею
ролями.

  

7) «Впізнай на дотик»
Пропоную дитині з заплющеними або зав’язаними очима «побачити» предмети кінчиками пальців і знайти парні.
Коли дитина розплющує очі то бачить, наскільки правильним був її вибір.

  

8) Шнурівка
Ігри з шнурками дозволяють тренувати дрібну моторику руки, гнучкість кисті та пальчиків дитини.
Ось такі звичайні ігри допомагають розвивати сенсорні відчуття дитини і накопичувати уявлення про
навколишній світ. До слова, паралельно з сенсорним розвитком діток  привчаю до порядку. Вони не мають бути
розкиданими по кімнаті, після гри (заняття) їх потрібно відразу класти на місце. Але пояснювати це потрібно
спокійно, без криків і покарань.
Будемо терплячі, не підганяймо дитину, вона навчається та розвивається  доступному їй темпі. І їй дуже
потрібна наша підтримка і віра в те, що  все обов’язково вдасться.
Батькам потрібно пам'ятати, що більшу частину часу дитина проводить не в дитячому садку, школі, а в родині.
Тому лише заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і
цілеспрямованій роботі спеціалістів разом з батьками.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора