Діяльність фахівця (консультанта) (вчителя-дефектолога) в ІРЦ
Вчитель-дефектолог – спеціалізується на роботі з дітьми, що мають інтелектуальні порушення, затримку психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, діти з розладами аутистичного спектра, з синдромом Дауна тощо.
Сучасний фахівець дефектології працює у кількох галузях:
Учитель-дефектолог (тифлопедагог)– фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми із зором.
Учитель– дефектолог (сурдопедагог)– фахівець, який працює з дітьми, що мають проблеми зі слухом.
Учитель– дефектолог (олігофренопедагог)– фахівець, який працює з дітьми з інтелектуальними порушеннями.
Дефектолог виконує наступні функції:
- проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
- розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення та ін.);
- розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
- проводить консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини.
Під час надання корекційно-розвиткових послуг фахівець (консультант) (вчитель-дефектолог) Поліщук Світлана Степанівна, використовує різні методи корекції пізнавальної діяльності. Розвиток сенсорних здібностей займає значне місце в розвитку наших вихованців, оскільки сенсорне виховання - це основа пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвий досвід.
Сенсорний розвиток дитини – це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Він становить фундамент її розумового розвитку. Щоб сенсорний розвиток відбувався повноцінно, необхідне цілеспрямоване сенсорне виховання. Дитину треба навчити розглядати, слухати, обстежувати на дотик, тобто сформувати в неї перцептивні дії.
На фото, ви можете ознайомитись, як відбувається розвиток сенсорних здібностей ,під час використання дидактичного матеріалу на патріотичну тематику з вихованцями нашого центру.