A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Настільне лото: що це таке і в чому користь гри?

Дата: 07.10.2020 13:14
Кількість переглядів: 1906

Лото – одна з найбільш популярних настільних ігор для школярів і дітей дошкільного віку. Секрет популярності полягає в можливості придумування численних варіацій гри, найпростіші правила можуть засвоїти дітки, починаючи з двохрічного віку. У той же час, за класичними правилами із задоволенням грають і школярі, і дорослі.

У чому користь?
Настільна гра відрізняється масою позитивних моментів:
- Розвиває кругозір, допомагає вивчити нові предмети, форми, кольори, цифри, букви.
- Покращує дрібну моторику, що обов'язково позитивно позначиться на розвитку мови маляти.
- Вчить моделювати ігрову ситуацію, прораховувати ймовірності перемоги, приймати обдумані рішення, спокійно приймати програш.
- Покращує пам'ять, спостережливість.
- Підвищує посидючість, розвиває концентрацію уваги, логічне мислення.
- Розвиває здатність помічати подібності.
- Збільшує свій словниковий запас.
- Покращує навички спілкування з дорослими і з однолітками.
Існує величезна кількість різновидів дитячого лото, тому підібрати гру з урахуванням інтересів і переваг дитини буде зовсім нескладно.
З якого віку і як грати в настільне лото?
Привабливість гри в лото полягає в тому, що правила можна нескінченно модифікувати, спрощувати або ускладнювати залежно від віку та кількості гравців.

Для наймолодших.
Для першої гри, яка може відбутися вже в півтора року, підійде лото зі звірятами або птахами.

Разом з малюком можна розглянути картинки і вивчити їх назви, а потім попросити його «розселити» тварин до своїх будиночків.
Для початку візьміть одне поле і відповідні до нього фішки, потім ускладніть завдання, надавши малюкові одне поле з його фішками та фішки від інших полів.
Продовжуйте грати до тих пір, поки у дитини є інтерес. Тривалість занять у дитини 2–3 років буде близько 10 хвилин.

Гра з дошкільнятами.
Гру з дітьми 3–5 років можна проводити за класичними правилами, коли кожному учаснику роздається по одному або по два поля, а ведучий дістає фішки у випадковому порядку і показує гравцям. Гравці повинні впізнати фішку свого поля і забрати собі. Перемагає той, хто першим заповнює своє поле фішками.
З дітьми 4–6 років можна грати за ускладненими правилами: для цього ведучому потрібно називати не сам предмет, зображений на витягнутій ним фішці, а будь-яку його ознаку, щоб решта учасників самостійно додумували, що зображено на фішці.
Також можна додати до гри елементи меморі. Для цього потрібно розділити ігрові поля та викласти на стіл усі фішки сорочками вгору. Якщо гравець дістав «свою» тварину, то він кладе її на свою картку, якщо немає, то кладе на місце і хід переходить до наступного гравця.
З 6 років можна додати в гру елемент змагання. За правильну відповідь гравців можна нагороджувати жетонами замість того, щоб класти на місце, а в кінці гри підрахувати, у кого очок більше.
Так само дуже просто можна зробити таку розвиваючу гру самостійно.
Зазвичай лото складається із картинок основ і безлічі маленьких карток, які потрібно розміщувати на основі. Маленькі картки можуть повністю копіювати частини цілого, а можуть мати до них непряме відношення.

І так, давайте розглянемо варіант, коли виготовляємо гру самостійно.
Для цього:
1. насамперед, варто визначитися, на яку тему будемо грати з малюком;
2. далі потрібно знайти шаблон гри на просторах інтернету;
3. завантажити;
4. роздрукувати комплект;
5. підготувати комплект до гри, тобто розрізати маленькі картки.
Отже, для того, щоб пограти з дитиною в самостійно виготовлене лото, вам буде потрібно:
- принтер,
- папір (бажано щільний або картон),
- ножиц.

Правила декількох різних ігор в лото.
Ви можете використовувати ці правила або розробити свої правила разом з дітьми.
Гра в дитяче лото "Хто перший?"
Учасникам гри роздають картки. Фішки складаються в мішечок і перемішуються. Ведучий дістає з мішка по одній фішці, називає і показує її гравцям. При ускладненому варіанті гри ведучий тільки показує фішку, не називаючи її. Гравець, на чиєму полі знаходиться відповідна картинка, забирає фішку і накриває нею малюнок. Якщо бажаючих забрати фішку немає, фішка повертається в мішок. Виграє той, хто першим і без помилок закрив фішками лото всі картинки.
Гра в дитяче лото "Що змінилося?"

Ведучий викладає від 3 до 6 різних фішок картинками вгору. За деякий час гравці повинні постаратися запам'ятати їх. Потім учасники відвертаються, а ведучий щось змінює, наприклад, прибирає або додає одну або кілька фішок, змінює їх місцями. Гравці повертаються і намагаються визначити, що змінилося. Той, хто зробить це першим (і зрозуміло, без помилок), сам стає ведучим.

Гра в лото для дітей "Підбери фішку"
На ігровій поверхні розкладаються фішки картинками вгору. Ведучий пропонує вибрати фішки із зображенням: а) тварин; б) рослин; в) їжі; г) квітів і т. д. в залежності від виду лото (наприклад, якщо лото з видами транспорту, то вибираються тільки легкові машини або тільки вантажівки і т. д.).

Учасники гри по сигналу ведучого починають вибирати фішки. Коли всі фішки обрані, гравці перевіряють правильність вибору і підраховують кількість фішок. Переможцем стає той, у кого виявилося більше всіх фішок за даною ознакою.
 

Гра в лото для дітей "Що спільне?"
На ігровій поверхні ведучий викладає три фішки з картинками, що мають одну загальну ознаку. Завдання гравців – визначити ознаку і знайти ще фішки з цією ознакою. Виграє той, хто знайшов більшу кількість відповідних фішок. Він стає ведучим.

Гра в лото для дітей "Яка фішка зайва?"
На ігровій поверхні ведучий викладає кілька фішок з картинками, що мають одну загальну ознаку і одну зайву фішку. Завдання гравців – здогадатися, за якою ознакою зібрані фішки, і визначити зайву. Ця гра сприяє розвитку логіки у дітей. Виграє той, хто першим знайшов правильне рішення і зміг його обгрунтувати.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора