A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Директор, фахівці (консультанти) "ІРЦ" Турійської селищної ради 2 серпня провели майстер-клас з елементами тренінгу для батьків діток, які мають порушення мовлення

Дата: 16.08.2022 12:50
Кількість переглядів: 103

З кожним роком спостерігається збільшення кількості дітей, які мають проблеми в мовному розвитку. Все частіше з'являються так звані «немовленнєві діти» – діти, в яких відсутня активна мова, що, безумовно, негативно впливає на загальний розвиток дитини і її мислення. Зважаючи на актуальність теми, директор, фахівці (консультанти) «Інклюзивно-ресурсного центру” Турійської селищної ради 2 серпня підготували і провели для батьків діток, які мають порушення мовлення, цікавий майстер-клас з елементами тренінгу. Він носив назву „Комунікація-запорука успішного розвитку дитини». Учасники могли відчути на собі ефект релаксаційних вправ, прийомів на зняття напруги та стресу, навчитися методів розслабленння та переключення. Адже тільки емоційно стійка та внутрішньо стабільна особистість здатна не тільки сама пройти нелегкі життєві ситуації, але й повести інших через них, допомогти їм адаптуватися до умов сьогодення та стати важливою частиною суспільства. Саме таку ціль у роботі зі своїми вихованцями ставить наш ІРЦ, де через корекційно-розвиткові заняття та тісну співпрацю з батьками та педагогами ми разом долаємо різні труднощі, які виникають у розвитку дітей.

Мовлення-це складний процес, який формується у дитини з народження. Мовлення опосередковує інші вищі психічні функції і, на жаль, чим старша не мовленнєва дитина, тим більш висока ймовірність зниження інтелекту. Немовленнєва дитина не завжди має порушення мовлення. Первинним може бути інше порушення розвитку (слуху, комунікації, інтелекту, комплексні порушення). Глобальна ціль корекційної роботи з немовленнєвою дитиною-не мовлення, а багатосторонній розвиток, комунікація, соціальна адаптація і подальше навчання або доросле життя взагалі. Тому порушення мовлення потребує злагодженої роботи групи фахівців за адекватно встановленими цілями.

Тому своєчасний запуск мовлення та правильне його становлення є основною складовою повноцінного розвитку дитини. Для цього ми у своїй роботі використовуємо спеціальні ігри та дихальні вправи , артикуляційну гімнастику, яку показала фахівець (консультант) вчитель - логопед О.Л. Калішук. Також корекція мовленнєвих порушень відбувається набагато ефективніше при застосуванні прийомів лікувальної фізкультури. Про них, а також про іграшки, які мають терапевтичний ефект розповіла фахівець (консультант) вчитель-реабілітолог В.П. Касьян. Затримка мовленнєвого розвитку дітей тісно пов’язана з особливостями функціонування сенсорної сфери. Сенсорний розвиток дитини – це розвиток її відчуттів і сприймань, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: її форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. Він становить фундамент її розумового розвитку. І тому дуже важливо індивідуально підібрати саме такі завдання та вправи, через які відбувається стимуляція пізнавальних процесів дитини. Деякі з них продемонструвала фахівець (консультант) практичний психолог Черняк Ю.М. Вона також акцентувала увагу на тому, що дитині не потрібне дороге середовище, навпаки у ньому має бути визначена незавершеність.

Серед великого асортименту розвиткового матеріалу, методів та способів його застосування у корекцї мовленнєвих та інших труднощів важливим стержнем є правильне уявлення про інклюзію та ефективну включеність дитини з особливими потребами в освітнє середовище. Як саме відбувається інклюзивне навчання, які воно має цілі і принципи, а також які існують міфи, пов’язані з ним? На ці та багато інших питань відповіла керівник ІРЦ Т.Ф. Каліщук.

Спілкування учасників зустрічі відбувалося в теплій позитивній атмосфері за чашкою чаю, де батьки могли обмінятися своїм досвідом виховання особливих дітей, отримати багато ідей та прийомів, які можна застосувати для розвитку в домашніх умовах. Та найголовніше отримати підтримку один від одного через нагадування того, що повноцінний розвиток дитини відбувається в атмосфері прийняття та любові.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора