A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради

Користь пірамідки

Дата: 07.10.2020 12:48
Кількість переглядів: 2387

Фото без описуСтара добра пірамідка – вона в усі часи була невід'ємною частиною «іграшкового господарства» у дітей, як немовлят, так і маленьких дошкільнят. Дитяча пірамідка –відмінна розвиваюча іграшка. Збірка пірамідки, сортування її кілець сприяє розвитку інтелекту та логічного мислення.

Користь пірамідки для розвитку дитини.

Пірамідка з кільцями різного кольору буде відмінним посібником з вивчення кольорів. Дітей до року більше приваблюють чисті відтінки червоного, жовтого, зеленого і синього.
Розуміння причинно-наслідкових зв'язків. Деякі пірамідки, якщо зібрати їх певним чином, починають світитися або видавати різні звуки. Дитина розуміє, що для того, щоб почути музику, вона повинна правильно зібрати пірамідку.
Координація рухів і розвиток дрібної моторики. Зібрати будь-яку пірамідку непросто, адже малюкові доводиться брати в руки кільця різного розміру і навіть форми, поєднувати отвори в кільцях зі стрижнем.
Розвиток логіки дитини. Щоб зібрати пірамідку, спочатку потрібно надіти на стрижень кільце побільше, а лише потім поменше, інакше нічого не вийде.
Знайомство з поняттями «зверху-знизу», «більше-менше», «над-під». Деякі пірамідки складаються не тільки з різнокольорових кілець, але і з кульок, кубиків, трикутників. Граючи з ними, дитина вчиться розрізняти ці форми предметів.
Вивчення чисел. Малюка можна навчити рахувати: «Скільки кілець всього у пірамідки? Скільки наділи?». Розуміти і виконувати словесні вказівки: «візьми», «одягни», «зніми», «поклади», «дістань» і т. д.

Сьогодні практично кожен інтернет-магазин дитячих іграшок пропонує пірамідки з найрізноманітніших матеріалів: дерев'яні, пластмасові, гумові, надувні (відмінно підходять для купання), тканинні. Кожна фактура дає особливі тактильні відчуття, і малюк із задоволенням досліджує незнайомий предмет.

Які бувають пірамідки?

Пірамідки з кільцями однакового розміру. Завдання такої іграшки – навчання дитини нанизування кілець на стрижень і зняття їх з стрижня. Це найпростіша дія з пірамідкою. Потрібно обов'язково стежити за тим, щоб вершина стрижня іграшки була закруглена і безпечна для дитини. Важливо, щоб розмір отвору в кільці такої пірамідки давав дитині можливість вільно нанизувати і знімати із стержня кільце.

Фото без опису

Пірамідка з різною величиною кілець. Такі пірамідки бувають двох видів.
Найпростіший і доступний дитині варіант іграшки з різною величиною кілець – це пірамідка з конусоподібним стрижнем (пірамідка-ялинка у вигляді конуса). Ця іграшка буде дуже зручна для перших ігор з пірамідками. Така іграшка автодидактична – тобто сама іграшка контролює правильність дій дитини і навчає її. На конусоподібний стрижень неможливо неправильно надіти колечка, не вийде! Якщо дитина спробує спочатку надіти маленьке кілечко, то воно не пройде до кінця стрижня конуса. Так іграшка сама підкаже малюкові порядок його дій.
Інший складніший для збірки варіант пірамідки – це традиційна пірамідка зі стрижнем-паличкою. В іграх з такою пірамідкою дуже важливо навчити малюка правильно її збирати, розташовуючи кільця строго за величиною.

Фото без опису

 

 

 

 

Фігурна пірамідка. Це пірамідки в формі морських жителів, веселих фігурок, звіряток, клоуна з дуже різноманітною і складною формою деталей і порядком їх взаємного розташування. Вона призначена для дітей старшого віку, які вже легко збирають звичайну пірамідку. При складанні фігурної пірамідки краще мати перед очима картинку-зразок. Так як в такій іграшці порядок складання тільки один – єдино правильний для отримання результату. 

Фото без опису

Вибір пірамідки відповідно віку дитини.

Для маленьких дітей у віці 6 місяців підійдуть прості пірамідки, які містять від двох до чотирьох кілець основних кольорів. Стрижень іграшки повинен бути товстим і коротким, а отвори кілець повинні значно перевершувати діаметр стержня, щоб у малюка не виникало труднощів з нанизування кілець. Пластмаса, тканина, гума –оптимальні матеріали для перших пірамідок.
З однорічного віку можна збільшити кількість кілець однакового і різного розміру. Кілечка пірамідок можуть мати різну фактуру і наповнювачі для різного шелестіння і звучання, тобто сприяти розвитку основних почуттів малюка. Для зацікавленості малюка добре, якщо пірамідка буде містити елемент у вигляді якої-небудь тварини або персонажа.

З півтора року дитині можна запропонувати гладку пірамідку. Її особливість полягає в тому, що кілечка мають не округлені, а гладкі краї. Складена
правильно від більшого кільця до меншого ця іграшка на дотик гладка, що полегшує навчання поняттям більше-менше.
На третьому році життя можна використовувати різні пірамідки для навчання дитини. Тут вступають в гру пірамідки з різною кількістю стрижнів, з деталями і стрижнями різної геометричної форми.

Фото без описуФото без описуФото без опису

Як навчити дитину збирати пірамідку?

Крок 1. Спочатку познайомимося з кільцями пірамідки. Дайте малюкові пограти з кільцями: спробувати надіти кільце пірамідки на свою ручку, пальчик, на ручку ляльки, пальчик мами, паличку, стрижень. Прокачайте кілечко як колесо по підлозі! А кубик котиться? Ні. У кубика є куточки. Покажіть малюкові, як правильно брати кілечко в руку –вказівним і великим пальчиками.
Крок 2. Потім навчимося збирати пірамідку з однаковим розміром кілець, правильно тримаючи кілечка. Спочатку зніміть кільця зі стрижня і познайомте малюка з ними, дайте йому можливість пограти і обстежити їх. Потім поставте порожній стрижень пірамідки перед малюком. І запропонуйте надіти на нього кілечко. Коли пірамідка буде зібрана, закрийте її кришкою. Після цього дайте пірамідку в руки дитині для самостійних дій, нехай вона розбере її, пограє з кільцями і збере. Похваліть малюка. Погладьте долонькою дитини пірамідку зверху вниз: «Рівна!»
У першій грі ми збираємо одноколірну пірамідку (наприклад, з кілець жовтого кольору). У наступній грі нам знадобляться кільця іншого кольору (наприклад, зберемо червону пірамідку). Зазвичай потрібно декілька повторень гри за допомогою дорослого, перш ніж малюк почне грати з іграшкою самостійно.

Крок 3. Після того, як малюк навчився збирати таку пірамідку, дайте йому повний комплект різнокольорових кілець і стрижень для ігор. Верхній кінець стержня повинен бути тупим і знаходитися вище очей дитини для її безпеки під час гри. Зазвичай, діти грають з такою іграшкою стоячи. Але можуть і сидіти за дитячим столиком. Вони можуть збирати як одноколірні, так і різнокольорові пірамідки, складаючи різні поєднання кольорів.

Після того, як малюк зрозуміє принцип збору пірамідки-ялинки, можна дати йому звичайну пірамідку на стрижні-паличці. Це можуть бути не обов'язково пірамідки з кілець, можна використовувати і пірамідки з кубів або куль різного розміру.
Розбираючи пірамідку, привчайте малюка викладати кілечка по порядку в ряд на столі зліва направо від самого маленького (верхнього, яке ми знімаємо першим) до найбільшого. Це не тільки привчає до порядку, але і допомагає швидше зібрати пірамідку без помилок. Назвіть розмір кожного кілечка: «Велике!» (Розводимо руки в сторони, трохи менше, ще менше, ще менше, найменше (сховайте в долоньку). Спробуйте заховати в долоньку велике кільце – не вийде, «велике», не влазить в долоньку!
Завжди перевіряйте правильність складання пірамідки так: проведіть долонею дитини зверху вниз по пірамідці. Якщо вона зібрана правильно, то рука йде плавно, сходинок немає, пірамідка гладка. Якщо є помилка в збірці, то пірамідка нерівна. У разі помилки спочатку погладьте ручкою малюка складену пірамідку: «Нерівна». А потім погладьте ручкою малюка зверху вниз по іншій, правильно зібраної пірамідці для їх порівняння тактильних відчуттів. Частіше хваліть малюка за успіхи, навіть найменші!

Крок 4. Вчимося збирати фігурні пірамідки. Такі пірамідки – це пазли у вертикальній площині на стержні, у яких є тільки єдиний можливий варіант збірки. Щоб малюк не заплутався, краще мати картинку правильно зібраної іграшки і збирати за зразком. Розгляньте з дитиною зразок збірки на зображенні: «Яка деталь повинна бути внизу пірамідки? Давай її знайдемо. Ця підходить чи ні? Давай порівняємо. Може бути, ось ця підійде? » Міркуючи і аналізуючи разом з малюком, ви привчаєте його обмірковувати проблемні ситуації, які виникають у виконанні завдань.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора