Відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу «Нетрадиційні форми роботи з розвитку мовлення дітей дошкільного віку» для батьків
Сьогодні, 17 лютого 2021 року, в комунальній установі «ІРЦ» Турійської селищної ради відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу «Нетрадиційні форми роботи з розвитку мовлення дітей дошкільного віку» для батьків, діти яких мають порушення мовлення. Відкрила семінар директор ІРЦ Каліщук Т.Ф., розповівши про роль ІРЦ у забезпеченні ефективності навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Так створена людина, що їй замало просто чути звуки. Вона намагається їх відтворити органами мовленнєвого апарату. Багато дітей до того, як вимовити слово машина, називають її звуком, що нагадує ревіння мотора, згодом він перетворюється на звук клаксона (бі-бі), і тільки потім вимовляється саме слово. У кожної дитини по-різному відбувається вимова кожного слова. Пов'язане це з недостатньо натренованими м'язами язика. І поки дитина не налагодить роботу органів мовленнєвого апарату, вона вимовлятиме слова неправильно, невиразно, не дотримуючись порядку звуків і складів у слові, із численними замінами складних звуків простішими, тими, що виходять.
Артикуляційна гімнастика є основою формування мовних звуків - фонем і корекції порушень звуковимови будь-якого походження; вона включає вправи для тренування рухливості органів артикуляційного апарату, відпрацювання певних положень губ, язичка , м'якого піднебіння, необхідних для правильного вимовляння, як всіх звуків, так і кожного звуку тієї чи іншої групи. А щоб дитині хотілося виконувати ці вправи, фахівець ІРЦ Федорченко Л.А. запропонували батькам артикуляційні вправи зі смаколиками, які можна використовувати з дитиною дома. Також показали вправи для розвитку правильного дихання, розвитку дрібної моторики.
Вчитель-реабілітолог Маріанна Шавалюк розповіла про використання ЛФК у роботі з дітьми з порушенням мовлення, де на корекційно-розвиткових заняттях можна використовувати вправи на загальну , дрібну моторику та терапію сенсорної інтеграції.
Практичний психолог Лариса Федорченко продемонструвала низку ігор, які варто грати з дитиною для запуску мовлення в домашніх умовах.
Про формування звуконаслідувань, вивчення з дитиною простих слів та фраз розповіла вчитель-дефектолог Коптєва Н.М. і показала деякі види ігор для запуску мовлення, які можна виконувати з дітьми в домашніх умовах.
Зустріч закінчилася у теплій атмосфері за чашкою ароматної кави. Учасники семінару ставили запитання, які їх цікавили, ділилися своїми враженнями від зустрічі.