A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Фахівці (консультанти) ІРЦ (вчителі-реабілітологи) Шавалюк М.В., Касьян В.П. продовжують надавати корекційно-розвиткові послуги

Дата: 08.02.2023 10:28
Кількість переглядів: 146

  Одним із пріоритетних напрямків роботи комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради є фізкультурно-
оздоровчий. Зал лікувальної фізкультури ІРЦ обладнано: бруси реабілітаційні,
крісло для реабілітації, універсальна шведська стінка, гойдалка реабілітаційна
«Валик», балансуюча платформа, спортивний інвентар, дошка Євмінова, стіна
для скелелазіння, сухий басейн, килимок зі слідочками, масажний килимок
«Гофр», диск гімнастичний. Всі знають, що фізична активність корисна для
організму. Але далеко не всі розуміють, наскільки вона важлива для нашого
здоров'я. Основний засіб ЛФК - фізичні вправи, що застосовуються відповідно
до завдань лікування, з урахуванням всіх особливостей і стану організму,
загальної фізичної працездатності.

Загально-розвиваючі вправи-для удосконалення фізичного стану дитини

            Загально-розвиваючі вправи – це спеціальні рухи, спрямовані на оздоровлення та зміцнення організму, розвиток рухових і психічних якостей дитини. Вони мають характерну особливість: дозволяють вибірково впливати на окремі м'язові групи (рук, ніг, тулуба), чітко дозувати фізичне навантаження на організм людини. Ці вправи сприяють удосконаленню координації рухів, їх точності, свідомому оволодінню положеннями та рухами тулуба, формуванню правильної постави, а також використовуються як профілактичні вправи і вправи, спрямовані на коригування. Класифікація загально-розвиваючих вправ проводиться залежно від їх впливу на окремі частини тіла (за аналогічними ознаками): вправи для м'язів рук і плечового пояса, для тулуба та м'язів ніг. Виконання вправ з предметами має значно більше навантаження на м'язи рук та плечового пояса, що сприяє розвитку сили та гнучкості. Деякі предмети (гумові м'ячі) допомагають диференціювати м'язові почуття. Тому розвиток рухових якостей під час виконання вправ з предметами відбувається значно краще. При виконанні вищезазначених вправ реалізуються виховні завдання. Діти привчаються акуратно та обережно поводитися з ними, допомагають вчителю розкладати та прибирати їх на місце; поступатися товаришу предметом, який хотілось би взяти самому, та ін. Під час виконання загально-розвиваючих вправ дошкільнят привчають правильно дихати. Глибоке дихання регулює процеси кровообігу, сприяє збільшенню життєвої ємності легенів, рухли­вості реберних дуг, зміцненню міжреберних м'язових груп, які утримують хребет у вертикальному положенні та створюють не­обхідні передумови для загально-розвиваючі вправи доцільно супроводжувати музикою. Вона сприяє більш ритмічному і координованому виконанню гімнастичних вправ, задає темп рухів, допомагає виконувати їх виразніше й точніше правильної постави.

 

 

Дихальні вправи – для повноцінного мовлення дитини

            Зазвичай ми не звертаємо увагу на те, як дихаємо. А між тим від цього процесу залежить якість нашого життя. Розказуємо, як правильно дихати, аби бути здоровим і гарно почуватися. Кожен із нас чув: дихай спокійно, зроби глибокий вдих і порахуй до десяти… Так зазвичай говорять до людей у стані агресії, паніки чи надмірної тривоги. І не випадково – правильне дихання справді допомагає опанувати емоції й загалом поліпшує стан організму й психіки. Відбувається це унаслідок повноцінного кровопостачання.

Також дорослим слід навчити малюка правильно користуватись диханням під час мовлення. Дихальні вправи використовуються з метою вироблення цілеспрямованого струменя повітря, необхідного для вимови звуків. Перед початком дихальної гімнастики необхідно провітрити приміщення. Під час виконання дихальних вправ потрібно стежити, щоб дитина дихала діафрагмально. Під час вдиху живіт випинається вперед, плечі не піднімаються. Під час видиху живіт втягується. Тож використовуйте різноманітні дихальні вправи – для повноцінного мовлення дитини.

 

Дрібна моторика - для розвитку мови дитини

    Дрібна моторика руки – це, простою мовою, набір дрібних і точних рухів пальців і кисті руки. Не можна недооцінювати значення дрібної моторики для розвитку дитини. Як відомо, розвиток точних рухів руки сприяє розвитку мови дитини. Чим краще розвинена ручка дитини, тим швидше вона починає говорити, тим краще вона розмовляє. Отже, дрібна моторика – це здатність дітей і дорослих виконувати точні і дрібні рухи не тільки кистями, але і пальцями рук і ніг, завдяки скоординованим діям таких систем організму, як: кісткова, нервова і м’язова. Добре розвинена дрібна моторика рук і пальців дозволяє дітям виконувати величезну кількість різноманітних процесів: від елементарних жестів в ранньому дитинстві (скажімо, захоплення іграшки) до більш складних рухів в старшому віці (зокрема, письмо та малювання). Виходячи з цього, питання чи потрібно займатися розвитком дрібної моторики у дітей або ні, відпадає саме собою. Тим більше, що вона безпосередньо пов’язана з розвитком всіх пізнавальних процесів: пам’яті, уваги, мислення й мови. Так, наприклад, якщо батьки бажають, щоб їхнє дитя швидше навчилося говорити, необхідно займатися не тільки тренуванням його апарату артикуляції, але і розвитком його дрібної моторики, використовуючи спеціальні вправи та іграшки. Втім, як уже зазначалося, щоденні заняття на формування скоординованих і точних рухів пальців і рук сприяють не тільки становленню мови у дітей. Вони є прекрасним фундаментом для тренування уяви, спостережливості і навіть координації. А значить, займатися розвитком дрібної моторики у дітей важливо і потрібно, а особливо, якщо мова йде про дошкільників і молодших школярів.

 

Профілактика плоскостопості - здорова стопа

            Сьогодні плоскостопість у дітей зустрічається все частіше. За даними ортопедів, кожному четвертому малюку до 3-х років ставлять цей діагноз. Тим часом благополучна, здорова і правильно розвинена стопа - це запорука здоров'я у майбутньому. Що ж робити, коли діагноз вже прозвучав? Боротися з плоскостопістю непросто. Процес цей тривалий, трудомісткий, і, крім того, деколи вимагає чималих матеріальних вкладень. Особливо тоді, коли патологічний процес зайшов далеко. Тому лікарі радять вживати запобіжні заходи заздалегідь. Крім того, слід носити якісне взуття, а хорошого профілактичного ефекту можна досягти за допомогою нескладних вправ. Гімнастику краще проводити в ранкові часи, коли м'язи ще не стомлені. Техніку й темп вправ краще показати малюку на власному прикладі. Приміщення не повинне бути задушливим, або із протягами, займатися дитина повинна в зручному одязі, що не сковує її рухів. Перед вправами слід походити на носках, потім пострибати на них спочатку на одній, а потім на двох ногах. Усі комплекси вправ виконуються під доглядом матері та тільки після консультації з лікарем. Рекомендують щодня перед сном протягом 5 хвилин тримати стопи ніг у воді кімнатної температури. У літню пору по можливості частіше ходіть босоніж по землі, піску, маленьких не гострих камінчиках, воді. Для зміцнення зводу стопи корисно босоніж лазити гімнастичними сходами та канатом. Ходьба по дошці, колоді, розвиває не тільки звід стопи, але є й гарною вправою для попередження плоскостопості й клишоногості дітей. Корисно ходити по ребристій дошці, поставленій з нахилом 30 градусів (наприклад на рейку гімнастичних сходів).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора