A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Рекомендації батькам дітей з особливими освітніми потребами, як організувати розпорядок дня дитини з порушенням опорно-рухового апарату

Дата: 10.09.2020 17:10
Кількість переглядів: 368

 

1. Дотримуйтесь звичного графіка. Наголошуємо, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини.

2. Організуйте відповідно до віку сон дитини. Провітрюйте кімнату. Дитині рекомендовано спати на рівному ліжку з жорстокою підставою і м’яким матрацом, з невисокою, бажано спеціальною ортопедичною подушкою. Тоді фізіологічні вигини хребта будуть зберігатися і під час сну. Привчіть дитину спати на спині або на боці, а не на животі або скрутившись «калачиком».

3. Одягайте дитину з урахуванням температури в кімнаті. Комбінуйте статичні ігри з динамічними, рухайтеся за можливості хоча б по 20–30 хвилин у день, займайтеся з дитиною лікувальною фізкультурою. Робіть вранці, протягом дня або ввечері за дві години до сну корисні фізичні вправи, займайтесь під музику.

4. Для занять вдома важливо використовувати спеціальне обладнання для дітей з порушенням опорно-рухового апарату (якщо таке є), подбати про профілактику та корекцію постави.

5. Як правильно підготувати вдома «робоче» місце? Зручний стілець (за необхідності на гвинтах і шарнірах), у якого ви зможете підігнати і висоту сидіння, і його глибину, і нахил спинки. Варто розташувати в освітленому місці кімнати, бажано ближче до вікна. Якщо все ж таки темно, настільну лампу встановіть так, щоб світло падало зліва.

Книжки бажано ставити на пюпітр на відстані витягнутої від очей руки. Це дозволяє малюкові тримати голову прямо (знімає навантаження на шийний відділ) і попереджає розвиток короткозорості.

6. Навчіть (привчати) дитину сидіти прямо (за умови фізичної можливості), з рівномірною опорою на обидві ноги і сідниці. Час від часу при сидінні треба трохи міняти позу. Через кожні 30–45 хвилин занять слід встати та походити 5–10 хвилин.

7. Слідкуйте, щоб у дитини не виникла звичка сидячи класти ногу на ногу, підігнувши ногу під себе, прибирати зі столу і звішувати неробочу руку, сидіти боком до столу, із зігнутою спиною (за умови фізичної можливості).

8. Час перебування на карантині радимо використати так, щоб навчитись того, що вміє ваша дитина.

Нехай дитина Вас вчить.

Рекомендуємо вправи на розвиток дрібної та загальної моторики, які поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумові здібності дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини.

У випадках легких уражень, коли рухи пальців правої руки не ізольовані і супроводжуються подібними рухами лівої руки, можна виконувати таку вправу: дорослий сідає ліворуч і, м’яко притримуючи п’ясть лівої руки, просить дитину виконувати рух пальцями правої.

Корисні вправи на розвиток моторики: постукати по столу розслабленою п’ястю правої (лівої) руки; повернути праву руку на ребро, зігнути пальці в кулак, випрямити, покласти руку на долоню, зробити те саме лівою рукою; руки напівзігнуті, опираються на лікті (струшування по черзі п’ястями); руки перед собою, опора на передпліччя, по черзі змінювати положення правої і лівої п’ястей (зігнути-розігнути, повернути долонею до обличчя – до столу); зафіксувати лівою рукою праве зап’ястя, а долонею правої руки постукати по столу, погладити стіл тощо. Одночасно проводиться робота з розвитку рухів пальців рук; з’єднати кінцеві фаланги випрямлених пальців рук; з’єднати променево-зап’ястні суглоби, п’ясті розігнути, пальці відвести.

Формуйте в дитини різні способи утримання предметів (відповідно до їх розмірів, форм, матеріалів).

Корисними для розвитку рухів є завдання з використанням паперу. Потрібно вчити дітей складати і розгортати, скручувати, перегортати, розривати, м’яти і розгладжувати аркуші паперу (наприклад, простий газетний папір). Для розвитку рухів рук слід навчати дитину перемотувати з клубка в клубок мотузку, шнур, нитки.

Для дітей, яким складно згинати і розгинати великий, вказівний і середній пальці рекомендуємо: масаж пальчиків, ліплення із різних матеріалів (тісто, пластилін, глина), ванни з крупами, мозаїка, ігри – шнурування Марії Монтессорі, ігри з ґудзиками та намистинками, пазли, ігри з прищіпками, катання долонькою дерев’яних і гумових м’ячиків по рівній поверхні, плескання в долоні тихо і голосно в різному темпі, барабанити. За можливості малюйте, розфарбовуйте, штрихуйте, вирізайте ножицями. Грайте в ігри з піском, водою. Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика.

Фото ілюстративне


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора