A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Рекомендації для батьків щодо навчання дітей з інтелектуальними порушеннями

Дата: 15.09.2020 15:24
Кількість переглядів: 139

1. Додержуйтесь усталеного розпорядку дня.

2. Подбайте про комфортне робоче місце і організацію заняття в цілому.

3. Займайтеся з дитиною, коли вона бадьора та енергійна, не втомлена, не голодна, коли у вас є час, енергія та ентузіазм для занять, коли вашу увагу ніщо не відволікає.

4. Увімкнений телевізор і радіо заважає дитині зосередитись. Тому, починаючи заняття з дитиною, вимикайте всі джерела стороннього шуму. Дитина повинна сконцентруватися на тому, що ви їй говорите, а шум на задньому плані у таких випадках дуже заважає.

5. Використовуйте для роботи максимально продуктивний час. Всі заняття, які спрямовані на розвиток дитини, краще планувати на першу половину дня.

6. Формуйте навички самостійної роботи. У дітей є бажання самостійно виконувати деякі трудові доручення – мити посуд, накривати на стіл, підмітати. Тому дитині слід давати посильні трудові доручення.

7. Всі заняття організовуйте в ігровій формі, використовуйте предмети, які є привабливими для дитини.

8. Змушувати дитину не потрібно. Важливо прислухатись до бажань дитини та йти за її інтересами. Відповідно до можливостей дитини, визначати оптимальний темп навчання.

9. Потрібно ставити реалістичні вимоги. Звертайте увагу на зусилля дитини, а не на результат. Позитивно оцінюйте навіть найменші її досягнення, хваліть за старанність, радійте успіху дитини.

10. Використовуйте позитивні підкріплення: посмішку, кивок головою, поплескування по спині, похвалу за правильні дії, наклейки, призи тощо.

11. Розбивайте завдання на маленькі кроки. Дитині буде легше набувати нових навичок, якщо оволодіння ними буде відбуватися поетапно.

12. Плануйте творчість чи роботу руками. Така діяльність заспокоює та гармонізує. Наприклад: приготувати з дітьми пиріг, наліпити вареників, посадити насіння, щось сплести чи зшити.

13. Використовуйте основні захоплення дитини на користь навчанню. Дитина хоче читати – можемо почитати, вирішує складати пазли – займемось цим.

14. На час карантину потрібно підготуватись і знайти нові варіанти для ігор. Дитина не зможе робити одне й те саме щодня.

Для неї є цінним, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять щось спільне.

Удома можна гратися з кінетичним піском, пластиліном, робити аплікації з паперу. Можна малювати фарбами по крупі, ховати невеликі іграшки й знаходити їх, викладати аплікацію та придумувати до неї історію.

Також гратися з тістом: ліпити фігурки, випікати, розфарбовувати.

Рухливі ігри.Під час таких занять можна обіграти всі речі, які є вдома. Наприклад, стілець – оббігати, на нього можна залазити, його штовхати, піднімати тощо.

Скористайтеся такими ресурсами:

https://sashkaua.ucoz.ua/ «Вірші», «Казки» та «Оповідання» ви маєте можливість почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.

http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.

https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для найменшеньких та ще багато цікавого і для батьків.

http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами яскравими сюжетами та звуковим супроводом.

Фото ілюстративне


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора