A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Під час надання корекційно-розвиткових послуг фахівець (консультант) Поліщук С.С. використовує різні методи корекції пізнавальної діяльності. Зміст роботи вчителя-дефектолога підбирається з урахуванням особливостей кожної дитини

Дата: 23.02.2023 11:18
Кількість переглядів: 134

Останнім часом спостерігається збільшення кількості дітей з труднощами у навчанні, різними порушеннями в
розвитку, труднощами в адаптації, також збільшилася кількість дітей із загальним недорозвиненням мовлення та
дизартрією. Для подолання у таких дітей порушень та попередження порушень у розвитку необхідно формувати у них
пізнавально-освітній розвиток за допомогою проведення комплексної психокорекційної роботи . Одним зі складових
елементів такої роботи є корекція пізнавальної діяльності. Діти з особливими освітніми потребами відстають у розвитку
словесно-логічного мислення, не опановують аналізу і синтезу, порівняння й узагальнення. У них недостатньо розвинена
ручна моторика, часто порушена координація рухів .
Однак існують і загальні напрями роботи:
- пізнавальний розвиток (ознайомлення дітей з предметами та явищами навколишнього світу);
- логіко-математичний розвиток;
- мовленнєвий розвиток (розвиток фонематичних процесів, слухової уваги, розвиток активного словника, удосконалення
лексичних та граматичних засобів мови, розвиток зв'язного мовлення);
- розвиток психічних процесів (сприймання, уваги, пам'яті, мислення, уяви), інтелектуальних здібностей через організацію
ігрової діяльності;
- розвиток та вдосконалення моторних функцій (дрібної, загальної, артикуляційної);
- засвоєння сенсорних еталонів;
- формуванняя необхідного рівня емоційно-вольової та соціальної зрілості;
- навчання елементам грамоти , діти вчаться розрізняти звуки на слух, послідовність звуків у слові, що сприяє засвоєнню
дитиною навичок читання та письма.
У напрямку логіко-математичного розвитку використовую методику Нумікон (Numicon). НУМІКОН - методика
вивчення математики .
Етапи роботи з Нумікон:
На першому етапі (сенсорному) перетворимо математику у гру і важливо тут задіяти всі органи чуття.
Основне завдання - освоїти форми, запам'ятати їх імена - Один, Два, Три і т.д.

  

На другому етапі вибудовуємо числовий ряд, зіставляємо з цифрами, розбираємо числовий ряд. На цьому етапі постійно все
озвучуємо, обговорюємо, повторюємо.

  

Третій етап спрямований на вивчення складу числа, переходу через десяток, рахунку математичних дій - додавання,
віднімання, множення, ділення.

   

Практичні поради
 Для зорового впізнавання кількості предметів заповнюємо отвори форм Нумікон кульками, родзинками, камінчиками,
цукерками і перераховуємо їх. Дитина зрозуміє, що кількість отворів співпадає з кількістю предметів. Таке заняття
допоможе зрозуміти збереження чисел і впізнавання числових множин.
 Для розуміння складу числа будуємо вежі, доріжки з форм та трубочок Нумікон.
 Використовуємо плакати з зображенням цифр і відповідною кількістю предметів.
Важливим моментом є навчити дитину рахувати гроші. Для цього варто зробити чи придбати скарбничку, гратись в
магазин, а в майбутньому доручати дрібні покупки .
Щоб досягнути хорошого результату на третьому етапі потрібно розв'язувати багато прикладів та задач, займатись
регулярно.
Нумікон чудово підійде для всіх дітей. Ранній розвиток дитини неможливий без іграшок, що розвивають. Ігри допоможуть
розвинути у дітей спритність рук, дрібну моторику, а також навчать його комбінувати предмети за кольорами та формами,
лічбу предметів,співіднесення числу кількість предметів, вивчення складу числа, розв” язування математичних задач.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора