A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Семінар-практикум "Пальчиками граємо – мову розвиваємо": фахівці ІРЦ поділилися з батьками досвідом, як розвивати мовлення у дітей

Дата: 09.12.2020 15:09
Кількість переглядів: 334

З кожним роком спостерігається збільшення кількості дітей, які мають проблеми в мовному розвитку. Все частіше з'являються так звані «неговорячі діти» – діти, в яких відсутня активна мова, що, безумовно, негативно впливає на загальний розвиток дитини і її мислення. Доведено і випробувано на практиці, що пальчикові ігри розвивають моторику рук, а це в свою чергу ефективно впливає на розвиток мовлення дитини.
Зважаючи на актуальність теми, працівники „Інклюзивно-ресурсного центру” Турійської селищної ради 8 грудня підготували і провели для батьків діток, які мають порушення мовлення, цікавий семінар-практикум з елементами тренінгу. Він носив назву „Пальчиками граємо – мову розвиваємо”. 
Вітання семінару відбулося у формі гри: присутні ставили один одному запитання, висловлювали побажання та дарували свої усмішки. Це відразу налаштувало учасників зустрічі на позитивну та робочу атмосферу. 
Вчитель-логопед Олена Калішук розповіла батькам про основні етапи розвитку мовлення дитини, детально описала, що малюк повинен вміти у певному віці, а також поділилася, наскільки ефективними є артикуляційні вправи з використанням смаколиків. На практиці Олена Леонідівна, зокрема, запропонувала позайматися артикуляційною гімнастикою з використанням бубликів і соломки. Такий досвід для батьків був цікавий і корисний, тому охоче випробували різні вправи. 
Практичний психолог Лариса Федорченко продемонструвала низку ігор, які варто грати з дитиною для запуску мовлення в домашніх умовах. Зокрема, це нанизування макаронів на великі зубочистки; малювання кольоровою водою (при цьому вода зафарбовується соком моркви, буряка, какао); сортування квасолі; закручування кришечок, а також виготовлення різнома-нітних аплікації з підручних матеріалів.
Про етапи запуску мовлення від появи перших звуків до складання фраз і речень детально розповіла вчитель-дефектолог Наталія Коптєва. Вона зауважила, що дитина повинна навчитись наслідувати звуки навколишнього середовища і повторювати прості звукові комплекси; показувати частини тіла; розпізнавати добре знайомі предмети та називати їх; вчитися словесно висловлювати свої бажання. Ці прості, здавалося б, речі є важливими етапами розвитку дитини. Для того, аби малюку було легше висловити свої бажання, Наталія Миколаївна запропонувала батькам використовувати картки Пекс. З їхньою допомогою дитина зможе сказати, чого хоче. А для вивчення звуків дефектолог порадила картки-лото та жести. Ще батьки мали змогу вивчити декілька ритмівок.
Директор ІРЦ Тетяна Каліщук запрошеним розповіла про роль інклюзивно-ресурсного центру у забезпеченні ефективності навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами. 
А наостанок у теплому колі, за чашечкою ароматного чаю, учасники семінару обговорили отриманий досвід, поставили низку запитань, які їх цікавили, поділилися враженнями від зустрічі.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора