A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Інклюзивна група подовженого дня: зарплатні тонкощі для вихователя та його асистента

Дата: 23.02.2021 14:47
Кількість переглядів: 90

У закладі загальної середньої освіти організовані інклюзивний клас та група подовженого дня. Батьки учнів звернулись із заявою про утворення інклюзивної групи подовженого дня. Яким нормативним документом керуватись для організації такої групи? Які тарифні розряди встановлюються вихователю та асистенту вихователя інклюзивної групи подовженого дня? Чи мають вони право на «інклюзивну» доплату?

Сьогодні українське суспільство досить упевнено бореться з упередженим ставленням до людей з вадами розвитку.

Великий прогрес спостерігається у галузі інклюзивного навчання, зокрема, у закладах загальної середньої освіти (далі — ЗСО).

Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах затверджений постановою КМУ від 15.08.2011 р. № 872.*

* Про порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої, професійно-технічної, дошкільної освіти ви можете дізнатись із матеріалів, розміщених у журналі «Бюджетна бухгалтерія», 2019, № 30, с. 10№ 26, с. 26. — Прим. ред.

У питанні, що розглядається, мова йде не просто про інклюзивний клас ЗСО, а про інклюзивну групу подовженого дня (далі — ГПД). Такі групи утворюються у ЗСО за письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника ЗСО.

Порядок створення груп подовженого дня у державних і комунальних закладах загальної середньої освіти затверджений наказом МОН від 25.06.2018 р. № 677 (далі — Порядок № 677).

Максимальна наповнюваність ГПД складає 30 учнів.

З учнями у ГПД працює вихователь. Як правило, щоденний план роботи вихователя включає: прогулянку, самопідготовку, виховні бесіди, дидактичні та рольові ігри тощо.

Відповідно до п. 7 Порядку № 677 для осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах ЗСО, на підставі письмового звернення їх батьків, інших законних представників утворюють інклюзивні ГПД.

В інклюзивних ГПД (як і в інклюзивному класі ЗСО) кількість учнів з особливими освітніми потребами становить:

• одна — три дитини із числа дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, затримкою психічного розвитку, зниженим зором чи слухом, легкими інтелектуальними порушеннями тощо;

• не більш як двоє дітей із числа дітей сліпих, глухих, з тяжкими порушеннями мовлення, у тому числі з дислексією, розладами спектра аутизму, іншими складними порушеннями розвитку (порушеннями слуху, зору, опорно-рухового апарату в поєднанні з інтелектуальними порушеннями чи затримкою психічного розвитку) або тих, що пересуваються на візках.

Організація освітнього процесу здійснюється з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності осіб з особливими освітніми потребами, індивідуальних програм розвитку, індивідуальних навчальних планів (за наявності) та рекомендацій інклюзивно-ресурсних центрів.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дитини (дітей) з тяжкими порушеннями та дитини (дітей), яка (які) мають порушення інтелектуального розвитку, в інклюзивній ГПД забезпечує асистент вихователя з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності осіб з особливими освітніми потребами.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора