A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами у ЗОШ І-ІІІ ст.с. Бобли комунальною установою «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області

Дата: 09.09.2021 12:39
Кількість переглядів: 2569

16 березня 2021 року педагогічними працівниками комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області визначено динаміку розвитку дітей з ООП, які перебувають на інклюзивному  навчанні ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Бобли. Проведено програму моніторингу ІПР та ефективність виконання рекомендацій ІРЦ, опитування батьків дітей з ООП, яким організовано інклюзивне  навчання. Визначено основні фактори та чинники позитивних зрушень, окреслено фронт роботи, який ще планується завершити до кінця навчального року. Надано рекомендації для закладу освіти, визначено умови для ефективного функціонування інклюзивної освіти, ряд проблемних питань, які ще мають бути вирішені спільними зусиллями. 

Моніторинг проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту» (зі змінами), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 №545 «Про затвердження положення про інклюзивно-ресурсний центр», плану роботи комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради на 2021 рік. Одним із завдань КУ ІРЦ є моніторинг динаміки розвитку дітей з ООП шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.

Метою моніторингу є визначення динаміки розвитку дитини з ООП, вивчення стану реалізації завдань ІПР, стану організації освітнього процесу в ЗЗСО.

Відповідно до Закону України «Про освіту», індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами – документ, що забезпечує  індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини задля визначення конкретних стратегій і підходів до навчання.

Важливим етапом виконання ІПР дитини з ООП є моніторинг реалізації завдань, цілей, стратегій, які поставлені в ІПР для цих дітей командою психолого-педагогічного супроводу.

   Метою моніторингу реалізації ІПР є:

  • встановлення відповідності індивідуальної програми особливим освітнім потребам дитини з ООП;
  • оцінка рівня відповідності отриманих результатів індивідуальним очікуванням, які прогнозувалися в ІПР;
  • виявлення труднощів у реалізації ІПР та ухвалення рішень щодо їх усунення;
  • уточнення впливу реалізації ІПР на розвиток дитини з ООП;
  • перегляд і уточнення цілей та завдань ІПР.

     Аналізуючи протоколи результатів, було встановлено, що рекомендована ІРЦ програма навчання відповідає індивідуальним особливостям та можливостям дітей з ООП. Корекційна складова забезпечена фаховими спеціалістами. Рекомендацій фахівців ІРЦ педагогічними працівниками та батьками дітей з ООП (законними представниками) виконуються.

    Під час моніторингу реалізації ІПР і динаміки розвитку дитини з ООП було встановлено чинники, що зумовили відповідний рівень досягнення індивідуальних очікуваних результатів, визначених ІПР. Загалом це соціум, комунікація, взаємодопомога, якісні корекційно-розвиткові послуги, оволодіння новими навиками, які розвивають за собою інші, спеціальне корекційне обладнання, створення команди психолого-педагогічного супроводу та інше.

    Невід’ємною складовою процесу моніторингу є оцінка динаміки розвитку дитини з ООП, збирання відомостей про її успіхи, соціальну взаємодію, контакність і мотивацію до навчання.

         Тісна співпраця КУ ІРЦ між асистентами, вчителями відбувається спілкуванням, консультуванням по питанням, які виникли, методичній підтримці, поширенням відповідних, до потреб чи запиту, матеріалів у спеціально створеній групі у мобільному додатку, чи у соціальній групі у фейсбук, проведенням різноманітних заходів.

КУ ІРЦ взаємодіє із батьками дітей з ООП, яким організоване інклюзивне навчання, враховуючи сімейні обставини, мотивує на позитивний розвиток дитини. Було проведено опитування батьків дітей з ООП, яким організоване інклюзивне навчання, поставлено ряд питань, які в основному стосувались того, чи задоволена дитина інклюзивним навчанням, чи є позитивні зміни у динаміці її розвитку, як самі батьки відносяться до організації освітнього процесу, яку участь беруть у процесі навчання дитини та інше.

Під час проведення моніторингу аналізувались як і динаміка розвитку дитини, так і організація інклюзивного навчання у закладі освіти.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора