A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Турійської селищної ради Волинської області

В Інклюзивно-ресурсному центрі відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для практичних психологів закладів середньої освіти

Дата: 19.11.2019 12:18
Кількість переглядів: 286

19 листопада 2019 року, відповідно до плану роботи, на базі комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Турійської селищної ради Волинської області (ІРЦ) відбувся семінар-практикум з елементами тренінгу для практичних психологів закладів загальної середньої освіти «Організація психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання».

Дедалі частіше до закладів освіти  приходять діти з особливими освітніми потребами (ООП) і питання їх супроводу — на перетині функцій багатьох спеціалістів, кожен із яких діє в межах своєї компетенції. Беззаперечно, активним і незамінним учасником цього процесу є практичний психолог. Практичний психолог в інклюзивному середовищі формує психологічну готовність учасників навчально-виховного процесу (учнів, батьків,вчителів, представників адміністрації) до взаємодії з дитиною з ООП. Саме від компетентності, мобільності, професіоналізму, відповідальності спеціаліста залежить успіх навчання та виховання учнів з ООП.

Отже, позитивним результатом психологічного супроводу дитини з ООП в інклюзивному класі є її включення в загальний навчальний простір й суспільне життя, тому що завдяки цьому в дітей з ООП покращуються не тільки навчальні досягнення, соціальні навички, позитивне світосприйняття, а й здоров’я; а кожна дитина – це особливий, неповторний світ, пізнати який може лише той, хто небайдужий до її долі.

На семінарі-практикумі з елементами тренінгу були розглянуті питання:  напрямки психолого-педагогічного супроводу батьків дітей з ООП, робота психолога з педагогічними працівниками, які працюють в інклюзивних класах, особливості корекційної роботи практичного психолога з гіперактивними дітьми.

 Синдром дефіциту уваги (СДУГ) дійсно є проблемою, яку в 2004 році Всесвітня організація дитячої та підліткової психіатрії та суміжних професій визнала як проблему № 1 у сфері охорони психічного здоров’я дітей та підлітків. Головне у співпраці з гіперактивною дитиною-постійна винагорода позитивної та бажаної поведінки, стимулювання мотивації, заохочення до потрібних дій. За належної допомоги та підтримки діти зі СДУГ можуть мати щасливе, повноцінне майбутнє.

З вітальним словом до учасників семінару-тренінгу звернулася Мазурак Олена Антонівна, головний спеціаліст відділу освіти, молоді та спорту Турійської селищної ради.

Директор  Каліщук Тетяна Феодосіївна розповіла про основні напрями роботи практичного психолога, який здійснює психологічний супровід інклюзивного навчання.

Практичний психолог ІРЦ Волошина Марія Юріївна презентувала роботу з гіперактивними дітьми.

Практичний психолог ІРЦ Федорченко Лариса Адамівна показала фрагмент заняття з дитиною, яка має поведінкові порушення.

Учасники семінару мали змогу отримати відповіді на актуальні запитання та обмінятися думками з приводу наявних проблем у процесі організації інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти.

Педагоги взяли участь у вправах “Знайомство-апельсин ”, «Конверт проблем», «Валіза. М’ясорубка. Смітник», які провела практичний психолог Федорченко Лариса Адамівна.

Завершився семінар колом запитань за чашкою кави.

Дякуємо усім учасникам семінару за теплу підтримку. До нових зустрічей!



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора